Theatre and school 10. Jahrgang 28. März 2003

Theatre and school

A visit at the youth centre "Pumpe" on March 28th, 2003

The whole performance was spoken in English. It was written by German students of different German schools from all over Berlin and played byt hem with the help of a Berlin Theatre: John-Lennon-Oberschule and Martin-Buber-Oberschule in cooperation with members of "Sophiensäle" and "Friends of the Italian Opera". The music was written by the students, too, with the help of their teachers. It was also played by them. The whole performance consisted of three plays. The first play , performed by students of the John-Lennon-Oberschule, was a small piece of a whole theatre play which was not really finished yet. It`s name was: "Tales of the lost city". It was about two gangs, which had an argument. Both wanted to be the best. About this performance you can say that it was funny but perhaps not really for everyone. The play was directed by Norbert Knipp.

Weiterlesen: Theatre and school 10. Jahrgang 28. März 2003

Arbeit des LK Englisch 2005

Adopting or shadowing

Beispiele von Arbeiten aus dem LK Englisch 1.Semester

Im Anschluss an die gemeinsame Lektüre von Arthur Millers "Death of a Salesman" wurde den Schülerinnen und Schülern die Hausaufgabe gestellt, sich mit den Methoden des adopting (Rollenpatenschaft) or shadowing (detektivisches Beobachten) vertraut zu machen. Die Idee wurde entnommen aus Method Guide (Kreative Methoden für den Englischunterricht in der Oberstufe, Schöningh 2004) dort am Beispiel von "Cry the Beloved Country"( Alan Paton) ausgeführt. Die Schülerinnen und Schüler sollten sie sich einen Charakter herauszusuchen, den sie möglichst intensiv begleiten oder auch weiter entwickeln oder aus der Perspektive eines anderen (auch frei erfundenen Charakters) betrachten konnten.

Weiterlesen: Arbeit des LK Englisch 2005

   
© ALLROUNDER